خودمونی!

همه چی!

خودمونی!

همه چی!

لوکا بپناچیچ

پلیس به دنبال لوکا بوناچیچSporty.ir



-سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان به دنبال شکایت یکی از باشگاههای کرواسی تحت پیگیرد پلیس قرار دارد.

لوکا بوناچیچ پس از آنکه هدایت تیم های فوتبال فولاد خوزستان و استقلال اهواز را بر عهده داشت، ایران را به مقصد کرواسی ترک کرد و سرمربیگری تیم هایدوک اشپیلت را برعهده گرفت. او در زمان حضور در این تیم نتایج ضعیفی کسب کرد و پرطرفدار ترین تیم کرواسی را مبدل به تیمی متوسط و گرفتار در بحران کرد که هنوز هم با این مشکلات دست به گریبان است. در زمانی که لوکا سرمربی تیم فوتبال هایدوک اشپیلت بود فشار هواداران این تیم روی وی تا حدی زیاد بود که یک بار از سوی افرادی ناشناس مقابل خانه اش مضروب شد.

لوکا با خاطره ای تلخ کرواسی را ترک می کند و به ایران می آید. او سرمربی سپاهان می شود و با این تیم به موفقیت های خوبی دست می یابد، اما خاطرات تلخ تیم هایدوک و شهر اشپیلت هنوز از خاطر او پاک نشده است.

او بدون واهمه این را در گفتگو با خبرنگار روزنامه "یوتارنی" کرواسی بیان می کند. روز سیزدهم آبان ماه سال جاری "پرشمیر راگوژ" خبرنگار روزنامه "یوتارنی" کرواسی به اصفهان می آید تا با سرمربی کروات سپاهان ایران گفتگویی پیرامون فوتبال کرواسی، ایران و... داشته باشد.

لوکا در ابتدای مصاحبه با این خبرنگار، فوتبال کرواسی را به مردابی تشبیه می کند که درون آن پر از تمساح های گرسنه است. او مربیگری کردن در فوتبال این کشور را به اندازه راه رفتن در خیابان های بغداد خطرناک می خواند.

خبرنگار روزنامه "یوتارنی" کرواسی که به بهانه ترک تیم هایدوک توسط لوکا بوناچیچ و 2 مربی دیگر با لوکا گفتگو می کرده در ادامه ، دلیل این اتفاق را از وی جویا می شود. لوکا تاکید می کند باشگاه هایدوک اشپیلت توسط مافیا اداره می شود. نه این باشگاه بلکه دیگر باشگاه های کرواسی نیز تحت کنترل مافیا هستند.

او دلیل ترک باشگاه هایدوک اشپیلت را برای هر سه مربی مشابه عنوان می کند و اذعان می دارد که همه آنها توسط مافیای حاکم بر فوتبال کرواسی و در راس آن فردی به نام "شوشه" که از سوی بوناچیچ "دلال" خوانده می شود تحت فشار بوده اند. بر اساس ادعای بوناچیچ آنها به خاطر منافع بازیکنان به مربیان هایدوک فشار می آوردند تا نفرات مورد نظر خود را به ترکیب اصلی وارد کنند.

لوکا در ادامه این گفتگو پا را فراتر می گذارد و به اولین رئیس جمهور کرواسی دکتر "توجمان" و همچنین اعضای حزب ملی این کشور HNS نیز اتهام وارد می کند. او حتی حکومت فعلی کراوسی را نیز به اتهام رشد تبهکاری در فوتبال و باشگاه هایدوک اشپیلت متهم می کند. لوکا که در جریان مصاحبه با خبرنگار روزنامه "یوتارنی" کرواسی بشدت عصبانی شده بود حتی فوتبال کراوسی را بی صاحب می خواند!


سرمربی کروات سپاهان در مورد فوتبال ایران هم حرف می زند. او فوتبال ایران را برای مربیان کروات پولساز می خواند اما تاکید می کند که تمایلی ندارد بازیکنان کرواسی را برای دریافت پول بیشتر به ایران بیاورد. او همه چیز ایران را خوب توصیف می کند به غیر از اینکه نمی تواند مثل کشورش در مصرف مشروبات الکی زیاده روی کند یا به مسائل دیگری تن در دهد.

یک روز پس از این مصاحبه که با تیتر Luka Bonačić: Hajduk kontrolira mafija به چاپ می رسد، در تاریخ چهاردهم آبان ماه سال جاری "آلن اولدریچ" نویسنده روزنامه "یوتارنی" کرواسی می نویسد: " پلیس در پی شکایت باشگاه هایدوک از بوناچیچ، وی را مورد بازجویی قرار خواهد داد. پلیس کرواسی در صدد است تا از مربی پیشین هایدوک پیرامون حمله فیزیکی به وی در مارس 2006 بازجویی کند".

خانم "ماریا آلوویچ" سخنگوی قرارگاه پلیس شهر اشپیلت در این خصوص می گوید: " ما در ایران با لوکا تماس می گیریم و در صورتی که موفق نشویم او را به کراوسی بیاوریم با اقدامات پلیسی او را بازداشت کرده و به کشور بازمی گردانیم".

روزنامه "یوتارنی" کرواسی در ادامه طی مطلبی با عنوان "از اتهام تا اثبات" می آورد: " لوکا بوناچیچ مسئولان باشگاه هایدوک را متهم کرده است و باید ادعای خود را به اثبات برساند. لوکا در گفتگو با پلیس کرواسی به نفرات مظنونی که او را مورد ضرب و شتم قرار دادند اشاره ای نمی کند اما این ضرب و شتم را در ادامه فشارهایی می داند که به او و دو مربی دیگر هایدوک 'ایوان پودارا' و 'سرگئی کرشیچ' وارد آمده است".

لوکا حتی مدعی شده که بازیکنی به نام "نیکیستا ایلاویچ" به وی تحمیل می شده که در نهایت به خاطر او دخل وی را در تیم هایدوک آورده اند. او حتی مدعی است این فشارها از جانب گروهی به وی اعمال می شده که درحال حاضر نیز بیشترین فشار را روی تیم هایدوک دارند.

بوناچیچ در گفتگوی خود با پلیس صراحتا از افراد مظنون در ضرب و شتم خود نامی نمی برد اما اظهارات وی به حدی روشن بوده که عکس العمل جدی مقامات باشگاه هایدوک را به دنبال داشته است.

نویسنده روزنامه "یوتارنی" کرواسی در ادامه از شکایت باشگاه هایدوک از لوکا خبر می دهد و می آورد: دکتر"نوسیچ" رئیس باشگاه هایدوک به خاطر بیان این مسائل از لوکا شکایت کرده و تاکید دارد که دادگاه در این باره تصمیم گیری خواهد کرد".

بیان اینکه باشگاه هایدوک توسط مافیا کنترل می شود ادعای خطرناکی است که لوکا باید آن را اثبات کند. "نوسیچ" که خود 3 سال رئیس هیئت مدیره باشگاه هایدوک بوده است تاکید می کند لوکا در زمان حضورش در این تیم هیچ وقت از اعمال فشار به خود چیزی نگفته است. او اذعان می دارد که روی این باشگاه هیچ فشاری از سوی مسئولان سیاسی و واسطه های فوتبال نیست.

رئیس باشگاه هایدوک گفت لوکا باید ادعاهای خود را ثابت کند در غیر این صورت قانون کرواسی برخورد شدیدی با وی خواهد داشت که این جدیت این باشگاه را در خصوص پیگیری موضوع نشان می داد.

البته چندی پیش سخنگوی قرارگاه پلیس شهر اشپیلت با یکی از واسطه های مربیان کروات در ایران تماس می گیرد تا با لوکا ارتباط برقرار کند اما فرد مورد نظر ازهمکاری با وی خودداری می کند تا پلیس کرواسی از راههایی دیگر در پی لوکا باشد. این احتمال وجود دارد که پلیس کرواسی از طریق پلیس بین الملل لوکا را به کرواسی فراخواند تا او در دادگاه پاسخگوی اتهاماتی باشد که به باشگاه هایدوک وارد آورده است. ظاهرا مشکل لوکا جدی است و حتی امکان دارد به از دست دادن موقعیت شغلی اش بیانجامد.
  
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد