خودمونی!

همه چی!

خودمونی!

همه چی!

دایی با چشمانی اشکبار از بازیکنان پرسپولیس خداحافظی کرد

دایی در پایان بازی با صبای قم نشستی 40 دقیقه ای را با بازیکنان پرسپولیس برگزار کرد و با تک تک اعضای این تیم خداحافظی کرد.

بازیکنان تیم پرسپولیس نیز در هنگام خداحافظی دایی بسیار ناراحت بوده و حتی برخی از آنان گریه می کردند.
دایی در هنگام خروج از ورزشگاه آزادی در جمع خبرنگران اعلام کرد که از این پس هر اتفاقی رخ بدهد برای کادر فنی تیم فوتبال پرسپولیس آرزوی موفقیت خواهد کرد و هر کمکی که بتواند برای این تیم انجام می دهد.
گفتنی است، علی دایی پس از شکست چهار بر یک پرسپولیس برابر صبای قم از سرمربیگری این تیم تهرانی استعفا کرد.

کاترین و بیخودی خداحافظ


وفا ملک‌زاده از پایان بازی بیژن بنفشه‌خواه و آرام جعفری در مجموعه «قهوه تلخ» خبر داد و گفت: «توزیع این سریال به احترام رسیدن ماه محرم متوقف شده ‌است.»

وفا ملک‌زاده در این باره گفت: «به احترام رسیدن ماه محرم توزیع سری جدید مجموعه «قهوه تلخ» به کارگردانی مهران مدیری متوقف شد و سری یازدهم این مجموعه که قسمت‌های 30، 31 و 32 سریال را تشکیل می‌دهد، پس از دهه اول محرم توزیع می‌شود.»
وی درباره بازیگران این مجموعه گفت: «به شایعات نباید توجهی کرد، بازی بیژن بنفشه‌خواه در نقش «بیخودی‌المک » و آرام جعفری در نقش «کاترین، سوگلی» به دلیل اینکه قرارداد کاری دیگری داشته‌اند به پایان رسید.»
ساخت این مجموعه با 34 بازیگر اصلی و گروهی شامل 200 نفر و با پیش‌تولید حدود پنج ماه برای طراحی و ساخت دکور و همچنین طراحی و دوخت لباس از مهرماه سال 88 آغاز شده و حدود شش ماه دیگر ادامه خواهد داشت.
سریال «قهوه تلخ» از 23 شهریورماه و با برنامه هر هفته سه قسمت در یک بسته از طریق فروشگاه‌های معتبر سراسر کشور عرضه می‌شود.



تغییرات در WWE


  • تغییر نقش استار های بزرگ دبلیودبلیوای
دبلیودبلیوای قصد داره که نقش استار های مطرح خودش یعنی ادج و جان موریسون رو تغییر بده.اونها در حال حاضر در کمپانی نقش بیبی فیس رو دارند و به زودی هیل خواهند شد.
  • آپدیت مسابقات 26 دسامبر دبلیودبلیوای
همونطور که قبلا هم اشاره کردیم دبلیودبلیوای قراره بیست و ششم دسامبر 2010 به ورزشگاه معروف و به یاد ماندنی مدیسون اسکوار گاردن برگرده و در اون جا شو مخصوصی رو اجرا کنه.آپدیت مسابقات و کارهایی که برای اون شب تبلیغ شده رو میتونید مشاهده کنید:

- فتال4وی استیل کیج مچ:جان سینا برابر رندی ارتن برابر دمیز برابر وید برت

- مایکل کول اونجا خواهد بود و پیام مخصوصی رو از جنرال منجر خواهد خوند.

- بتل رویال 12 نفره ای برگزار خواهد شد و برنده ی آن به مصاف دنیل برایان برای کمربند ایالات متحده خواهد رفت.

- مارک هنری برابر شیمس (نیویورک استریت فایت)

-پاپرز پیت با حضور رودی پاپر و مهمان او اسلاتر

-دیوید هارت اسمیث برابر تایسون کید

-سانتینو مارلا و ولادیمیر کازلاو برابر نکسس برای کمربند دبلیودبلیوای تگ تیم

نتایج مسابقات دبلیو دبلیو ای

نتایج مسابقاتی که در دبلیو دبلیو ای راو  این هفته برگزار شد:

مسابقه اول: بیگشو در مقابل وید برت ......................................................... برنده مسابقه: بیگشو

مسابقه دوم: برایان و کوفی کینگستون در مقابل زیگلر و دیبیاسی .......................... برنده مسابقه: کوفی کینگستون

مسابقه سوم: کودی رودز در مقابل مارک هنری .............................................. برنده مسابقه: کودی رودز

مسابقه چهارم: ری میستریو در مقابل د میز .................................................. برنده مسابقه: د میز

مسابقه پنجم: جان موریسن در مقابل شیمس ............................................... برنده مسابقه: برنده نداشت

مسابقه ششم: جک سواگر درمقابل ایج ..................................................... برنده مسابقه: ایج

مسابقه هفتم: دیوا بتل رویال ................................................................. برنده مسابقه: میشل مک کول

مسابقه هشتم: الکس ریلی و دیوید آرکوئته در مقابل رندی اورتن .......................... برنده مسابقه: رندی اورتن

مسابقه نهم: جان سینا درمقابل دیوید اوتانگا ................................................. برنده مسابقه: جان سینا

عین الدوله که بود؟






شاهزاده عبدالمجید میرزا معروف به عین‌الدوله، صدراعظم دور مظفرالدین‌شاه و از مخالفان سرسخت مشروطیت ایران.
او پسر احمدمیرزا نوه فتح‌علی‌شاه بود و در سال ۱۲۲۵ خورشیدی در شهر تهران زاده شد. ناصرالدین‌شاه او را به تبریز نزد ولیعهدش مظفرالدین میرزا فرستاد و عبدالمجیدمیرزا در آنجا مورد توجه واقع شد تا این‌که ولیعهد دختر خود انیس‌الدوله را به عقد او درآورد و بعد پیشکار ولیعهد شد. در ۱۳۱۰ هجری قمری به او لقب عین‌الدوله دادند.
پس از کشته شدن ناصرالدین‌شاه و پادشاهی مظفرالدین‌شاه، عین‌الدوله حاکم تهران و سپس وزیر داخله شد. در ۱۲۸۲ خورشیدی صدراعظم شد.
با اعتراض علما و تجار که از روش استبدادی او به تنگ آمده بودند در سال ۱۲۸۴ معزول شد و میرزا نصرالله‌خان مشیرالدوله به جای او صدراعظم شد. وی پس از آن مدتی در خراسان در املاک خود اقامت کرد.
پس از مرگ مظفرالدین‌شاه و در جریان جنبش مشروطه محمدعلی شاه او را برای سرکوبی قیام تبریز مامور کرد ولی موفقیتی نیافت.
پس از فتح تهران خود را به مجاهدین تسلیم کرد و به همین دلیل به او آزاری نرساندند.
عین‌الدوله در دوره پادشاهی احمدشاه دوبار در سال‌های ۱۲۹۴ و ۱۲۹۶ برای مدت کوتاهی رئیس‌الوزرا شد.
او در ۱۳۰۶ هجری خورشیدی در شهر تهران درگذشت.


گرد آورنده : پارسا قابوسی


نیرو و فشار چیست؟





نیرو : عامل تغییر جهت و میزان حرکت در موارد متفاوت که به اشکال متفاوت  می باشد. برای فهمیدن جهت و میزان حرکت می توان دو آزمایش کرد . زمانی که شما توپی را شوت می کنید به آن نیرو وارد کرده اید پس میزان و شتاب حرکت زیادتر شده است در این صورت می توان این مسئله را فهمید. برای جهت آن نیز می توان آزمایشی انجام داد که یک وزنه را به یک طناب وصل می کنیم در صورت چرخاندن آن می بینیم که بدون تغییر جهت در یک مدار قرار می گیرند ولی این نیرو است که باعث تغییر جهت آن می شود.
نیروی عمل و عکس العمل : همانطور که در سال اول خواندید بین هر دو جسمی نیروی جاذبه ای وجود دارد. نیروی جاذبه در این جا به معنی وارد کردن نیرو توسط هر دو جسم وارد شده باشد.  نیروی عمل و عکس العمل با هم برابر اند زیرا هر دو را از یک رابطه بدست می آوریم. در ضمن همانطور که می دانیم تعادل در زمانی برقرار می شود که برایند نیرو های وارد بر جسم صفر باشد. اما در این جا درست است که نیرو ها برابرند ولی در این صورت نیرو ها بر دو جسم متفاوت اند .
پدیده هایی که توسط نیرو اثبات می شوند:
حرکت موشک الکلی : موشک های الکلی موشک هایی هستندکه سوخت آن ها الکل می باشند. با گرم شدن موشک الکل آن تبدیل به بخار الکل می شود و به بیرون می آیند سپس به دلیل آنکه موشک به آن ها نیرو وارد کرده اند پس عکسالعمل آن نیز توسط گاز ها به موشک وارد می شوند پس موشک حرکت می کند.
شوت کردن توپ پلاستیکی دردناک تر از توپ بادی است: در این آزمایش توپ بادی یا همان توپ سالن نیروی وارد شده به آن را به صورت کامل بر می گرداند و اعث ضربه گیر بودن آن می شود پس پای ما به جلو پرتاب نمی شود ولی توپ پلاستیکی این جور نیست.
فشار در مایعات : به معنای تراکم ذرات در ماده می باشد. وقتی در ماده ای تراکم بوجود می آید ،نیرو های بین مولکولی نیز بوجود می آید. که اگر مایع ما در حالت تعادل باشد باید برایند نیرو ها صفر باشد. پس نیرو ها از هر طرف برابرند.  یکی از نکات مهم در اینجا دیواره ظرف است زیرا ذرات چسبیده به دیواره فقط از 3 طرف نیرو می گیرند پس باید از طرف دیواره نیز نیرویی به آن ها وارد شود پس در این صورت دیواره نیز نیروی عکس العمل دارند و باعث می شود که ریختن آب در یک کیسه آب  باعث کنار رفتن دیواره ها می شود. یکی دیگر از نکات این است که نیروی وزن نیز باید تاثیر گذار باشد و برای تحمل این نیرو ها باید
تراکم در ذرات پایین بیشتر باشد تا نیرو ها هم بیشتر باشند. پس با افزایش عمق از سطح آزاد مایع فشار نیز بیشتر می شود. اما تعریف دیگری بر فشار می توان گفت فشار یعنی نیروی وارد شده بر سطح . در این صورت می توان فشار را از این راه بدست آورد.

گونه‌های ترمز
ترمز در خودروها به چند صورت وجود دارد ۱- ترمزهای سیمی ۲- ترمزهای هیدرولیکی ۳-ترمزهای پنوماتیکی / ترمزهای سیمی در خودروها کاربرد زیادی ندارند و در ترمز دستی خودرو کاربرد دارند نوع هیدرولیکی بیشترین کاربرد رادارد و رایج‌ترین ترمز مورد استفاده در خودروهای سبک وسنگین می‌باشد ترمزهای پنوماتیکی در خودروهای سنگین بکار می‌رود و به وسیلهٔ فشار هوا عمل ترمز گیری صورت میپذ یرد//طرز کار کلی ترمزهای هیدرولیکی به این صورت است که بر اثر فشار وارده به پدال ترمز به وسیلهٔ اهرم بندی نیرو به پمپ اولیهٔ روغن وارد شده و پیستون موجود در پمپ روغن مقابل خود رابافشار به داخل لوله‌ها می‌فرستد و روغن به داخل دستگاه ترمز می‌رود و دستگاه ترمز با توجه به نوع خود که ممکن است کاسه‌ای یا دیسکی باشد عمل ترمز گیری راانجام می‌دهد


نویسنده : پارسا قابوسی





ابراهیم کلانتر که بود و چه ها که نکرد!

معروف به اعتمادالدوله زادروز ۱۸۰۱ میلادی شهرتولد شیراز تاریخ مرگ ۲۶ فروردین ۱۱۸۰ه.ش. شهر مرگ طالقان سمت صدراعظم پادشاه آغامحمدخان قاجار
فتحعلی شاه قاجار پست‌های قبلی وزیر اعظم لطفعلی خان زند قبل از میرزا محمد شفیع آصف الدوله
حاج اِبراهیم کلانتَر از بزرگان شیراز بود که در حکومت زندیه مراحل ترقی را طی کرد و از آنجا که چندی کلانتری شیراز را به عهده داشت، به حاجی ابراهیم خان کلانتر مشهور شد.
زندگی
حاج‌ابراهیم‌کلانتر سومین پسرحاج هاشم شیرازی کدخدا (کلانتر) محلات حیدری‌نشین شیراز بود. پدر حاج هاشم که محمود نام داشت، از بازرگانان توانگر شیراز بود و مدرسه هاشمیه را در آن شهر بنیاد نهاده بود. او از خاندان هاشمیان قزوین بود که از کلیمیان مسلمان شده بودند. پس از درگذشت حاج هاشم، فرزند او حاج ابراهیم، کلانتر برخی از محلات حیدری‌نشین شیراز گردید و ظاهراً در روزگار پادشاهی کریم خان زند نیز در همین مقام ماند. چندی نیز به عنوان منشی وارد دستگاه میرزا محمد، کلانتر فارس شد. حاج ابراهیم به تدریج بر اثر کفایت و کاردانی، کدخدای همة محلاّت حیدری‌نشین شیراز شد. زمانی که علیمرادخان زند در ۱۱۹۶ق‌/۱۷۸۲م بر شیراز دست یافت، گروهی و از آن میان حاج ابراهیم کلانتر را به اصفهان فرستاد و نیز او را ۴۰ هزار تومان جریمه کرد. پس از مرگ او (۱۱۹۹ق‌) حاج ابراهیم به شیراز بازگشت‌. او در این هنگام جعفرخان زند را یاری رساند که فرمانروایی شیراز را در دست بگیرد و به پاداش خدمت از سوی وی به جای میرزا محمد کلانتر، به کلانتری ایالت فارس منصوب گردید. از این زمان حاج ابراهیم به عنوان یکی از بزرگان فارس و نزدیکان خاندان زند، موقعیت مناسبی یافت و روز به روز بر مقام و اهمیت او افزوده شد.