خودمونی!

همه چی!

خودمونی!

همه چی!

بلاتر نشان جام جهانی را به معاون رییس جمهور آفریقای جنوبی تقدیم


بلاتر نشان جام جهانی را به معاون رییس جمهور آفریقای جنوبی تقدیم کرد
پرتوریا - رییس فدراسیون بین المللی فوتبال روز جمعه در یک آیین ویژه نشان ویژه جام جهانی فوتیال 2010 آفریقای جنوبی "تروفی" که نزدیک دو سال در روستاه ها، شهرها و کشورهای مختلف سفر کرده بود را امروز به معاون رییس جمهور آفریقای جنوبی تقدیم کرد.
به گزارش ایرنا، سب ژزف بلاتر در پایان سفر این نشان ویژه، را در غیاب رییس جمهور در یونیون بیلدینگ پرتوریا به "خاله ما موتلانته" تقدیم کرد تا امروز نماد آغاز برنامه های رسمی میزبانی جام جهانی برای این کشور باشد. 
وی به ملت و دولت این کشور به سبب ابزار علاقه وافرشان برای میزبانی جام جهانی در قاره آفریقا ادای احترام کرد و از حضار اجازه خواست تا از دولت آفریقای جنوبی به دلیل حمایت بی دریغش از جام جهانی تشکر کند و نیز از ماندلا به عنوان نماد استواری و به ارمغان آورنده دمکراسی، صلح و ثبات در آفریقای جنوبی یاد و تشکر کرد . 
آیین فیفا اقتضا می کند که نشان ویژه آن به عنوان آغاز رسمی جام جهانی به بالاترین مقام آن کشور اعطا شود و لذا موتلانته به عنوان کفیل ریاست جمهوری و جانشین ماندلا، تابو امبکی، جیکوب زوما روسای جمهور قبلی کشورش که در مدریت میزبانی جام جهانی نقش اساسی داشتند، این مسوولیت را پذیرفت. 
بلاتر در پایان این مراسم به دیدار ماندلا شتافت. 
خاورم 1378**1184شبک
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد