خودمونی!

همه چی!

خودمونی!

همه چی!

اخباری از تیم ملی فرانسه

تنش ها را در ادامه مطلب بخوانید

درگیری کاپیتان تیم فوتبال فرانسه با مربی بدنساز

به گزارش روز سه شنبه کارگروه جام جهانی ایرنا، به دنبال انتقاد نیکلا آنلکا بازیکن تیم فرانسه از نحوه مدیریت تیمش و سرزنش کردن ریموند دومنک سرمربی این تیم، این هرج و مرج نه تنها به اخراج آنلکا از تیم و استعفای رئیس فدراسیون فوتبال که مدیر تیم ملی فوتبال فرانسه هم بود، ختم نشد، بلکه تنش در این تیم همچنان ادامه دارد. 
پس از آن که بازیکنان تیم فرانسه به نشانه اعتراض به اخراج نیکلا آنلکا از تمرین کردن در روز یکشنبه سرباز زدند، میان پاتریس اورا کاپیتان تیم ملی فرانسه و رابرت دوورن مربی بدنساز این تیم مشاجره لفظی و درگیری پیش آمد. 
بر اساس این خبر، روز گذشته پس از آن که اتوبوس حامل بازیکنان فرانسه به محل تمرین این تیم رسید و بازیکنان اتوبوس را ترک کردند تا با 200 هوادار حاضر در محل احوالپرسی کنند، ریموند دومنک که مسائل فنی و مهارت های وی زیر سوال رفته است از اتوبوس خارج نشد و در اتوبوس با پاترس اورا کاپیتان فرانسوی ها به گفت و گو پرداخت. 
در این حال، رابرت دوورن مربی بدنساز تیم فرانسه که در محل تمرین حضور داشت پس از آن که دومنک و اورا از اتوبوس پیاده شدند با کاپیتان این تیم به مشاجره لفظی پرداخت. 
سرمربی تیم فرانسه سعی کرد تا با وساطت به این مشاجره پایان دهد، اما مربی بدنساز تیم که به شدت عصبانی بود، کارت شناسایی و هویت خود را به شدت به نشانه اعتراض به زمین کوبید. 
از سوی دیگر، فرانک ریبری بازیکن تیم ملی فوتبال فرانسه نیز در واکنش به عملکرد ضعیف تیم کشورش گفت: "همه مردم جهان اکنون ما را مسخره می کنند، من واقعا سرخورده شده ام، چرا که تیم ما دیگر فوتبال بازی نمی کند." 

نمایش اسفبار تیم ملی فوتبال فرانسه نمادی از حاکمیت سارکوزی بر کشور است

به گزارش خبرنگار کارگروه جام جهانی ایرنا از پاریس، در پی توهین رکیک بازیکنان تیم ملی فرانسه به مربی، استعفای یکی از نیروهای فدراسیون، اخراج یکی از بازیکنان، درز اخبار درونی این تیم و اعتصاب بازیکنان، "مارین لوپن" معاون حزب جبهه ملی فرانسه این اقدامات را برای ملت فرانسه شرم آور و یک نمایش تاسف اور توصیف کرد. 
این حزب خواستار برکناری فوری "روزالین باشلو" وزیر ورزش و سامان دادن به فوتبال فرانسه شده است. 
در بیانیه حزب جبهه ملی فرانسه آمده است: نمایش اسف بار تیم ملی فرانسه بیانگر همان چیزی است که در خود فرانسه تحت حاکمیت سارکوزی می گذرد. 
این بیانیه می افزاید باید به سسیتم آلوده مربی تیم ملی فرانسه نیز پایان داد. سیستمی که در دنیای فوتبال حرفه ای عرف شده است. 
برخی دیگر از سیاستمداران فرانسوی نیز خواستار استعفای وزیر ورزش این کشور شده اند. 
وضعیت تیم ملی فوتبال فرانسه به دنبال بازیهای غیرقابل قبول و همچنین درز اخبار از درون این تیم که نشان دهند اختلافات شدید بین بازیکنان، مربی و فدراسیون فوتبال این کشور است به مطبوعات کشیده شد. 
برخی روزنامه های ورزشی فرانسه از وجود نیروی نفوذی در تیم ملی سخن گفتند و وی را عامل انتشار خبر توهین بازیکن این تیم به سرمربی آن دانستند که سبب شد تا فدراسیون فوتبال فرانسه به سبب توهین های رکیک، وی را در میانه بازیهای جام جهانی اخراج کند. 
اعضای تیم ملی فرانسه روز گذشته در اعتراض به این اخراج و درز سخنانی که بازیکنان بین خود در رختکن داشته اند، از انجام تمرین خودداری و با اخراج بازیکن این تیم مخالفت کردند. 
گفته می شود این رویداد نه تنها در دنیای ورزش فرانسه سبب اعتراض شد، بلکه شمار بینندگان کانالهای تلویزیونی را که قرارداد پخش مسابقات تیم ملی فوتبال فرانسه را بسته اند به شدت کاهش داد و همین امر باعث افت سهم کانال یک فرانسه در بازار بورس شد. 
سارکوزی نیز روز گذشته در روسیه به این امر واکنش شان داد و از این رویداد ابراز تاسف شدید کرد. 
این رویداد به صورت فراگیر بخش عمده اخبار فرانسه را به خود اختصاص داده تا جایی که در برخی تیترها از "شورش در تیم ملی فرانسه" نیز استفاده شده است. 
بنابر آخرین خبرها، روزالین باشلو وزیر ورزش فرانسه ناگزیر شد امروز نشستی را در آفریقای جنوبی ترتیب دهد تا هرچه سریعتر قبل از آخرین بازی تیم ملی فرانسه که هنوز بخت کمی برای راهیابی آن به مرحله بعدی باقی مانده است و دست کم برای کاستن از این تنش ها و جلوگیری از بدتر شدن چهره تیم ملی فرانسه راهی پیدا کند. 

نگرانی دولت فرانسه از افزایش تنش در تیم ملی فوتبال این کشور

بدنبال کسب نتایج بسیار ضعیف تیم ملی فوتبال فرانسه در مسابقات جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی و اخراج آنلکا گلزن شناخته شده این کشور، فضای حاکم بر اردوی تیم ملی فوتبال فرانسه متشنج شده است. 
بازیکنان "تیم ملی فرانسه" در اعتراض به رفتار و تاکتیک اتخاذ شده از سوی دومنک مربی این تیم تهدید کردند که در بازی سوم حضور نخواهند یافت و درعین حال مقامات فدراسیون فوتبال کشورشان را عامل اصلی این بحران معرفی کردند. 
آنها بر این اعتقادند که دومنک فرد مناسبی برای هدایت تیم ملی فرانسه نیست و با وی این تیم نمی تواند همان طوری که تاکنون ناموفق عمل کرده به خواسته افکار عمومی فرانسه پاسخ بدهد. 
اوج گیری تنش در اردوی تیم ملی فرانسه و بحران در روابط بازیکنان با مقامات فدراسیون دولتمردان کاخ الیزه را نگران کرده است زیرا پیامدهای این شرایط می تواند جو حاکم بر جامعه فرانسه را متشنج کند بویژه این که افکار عمومی و مردم این کشور به دلیل سیاست ها و رفتارهای نیکلا سارکوزی رییس جمهوری و دیگر سیاستمداران از دولت ناخشنودند. 
بروز بحران در تیم ملی فرانسه از یک سو و سیر صعودی نارضایتی افکار عمومی این کشور از سارکوزی موجب شد که وی از بیم بروز و وقوع آشوب های خیابانی از وزیر ورزش و جوانان خود بخواهد هر چه سریعتر به این غائله پایان دهد. 
آشوب های سالهای گذشته در فرانسه خسارات مالی فراوان و مشکلات اجتماعی زیادی را برای دولتمردان این کشور ایجاد کرد و سیاستگزاران الیزه به این نتیجه رسیدند که با توجه به فضای کنونی برخورد با چنین مشکل اجتماعی بسیار دشوار است. 
پایگاه اینترنتی نشریه فرانسوی "نوول اُبزرواتور" می نویسد در پی تشدید بحران در تیم ملی فرانسه و مقصر دانستن تصمیمات فدراسیون فوتبال این کشور در کسب نتایج بسیار ضعیف تیم ملی، سارکوزی رییس‌جمهوری فرانسه ترجیح داده شخصاً وارد ماجرا شود و از آبروریزی این تیم که ظاهراً‌ تصمیم دارد از ادامه بازی‌ها انصراف دهد، جلوگیری کند و به همین دلیل خانم "‌راما یید" وزیر ورزش و جوانان را مامور پایان دادن به این وضعیت کرده است. 

انتقاد زیدان از عملکرد تیم ملی فوتبال فرانسه

به گزارش روز دوشنبه ایرنا،پایگاه اینترنتی آیزونا دیلی استار با اعلام این خبر افزود: اسطوره تیم ملی فوتبال فرانسه نارضایتی خود را از عملکرد غیرقابل قبول تیم ملی فوتبال فرانسه اعلام کرده است. 
زیدان اعلام کرده است که وی به شدت از عملکرد تیم ملی فوتبال کشورش دلسرد و مایوس شده است. 
کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال فرانسه در مصاحبه ای که در خصوص عملکرد تیم ملی کشورش با رسانه ها داشت، گفت: "من واقعا برای فرانسه متاسفم، چرا که این تیم حتی نتوانسته است یک موقعیت گل زنی در این دوره از رقابت ها ایجاد کند و این امر برای کسانی که توقع دارند یک کار مهم انجام دهند، کافی نیست." 
زیدان که گفته می شود اخیرا از ریموند دومنک سرمربی تیم ملی فوتبال فرانسه بارها انتقاد کرده است، در ادامه تصریح کرده است که بی کفایتی دومنک اکنون بیش از هر زمان دیگری مشهود است. 
زین الدین زیدان یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی فرانسه در جام جهانی 1998 میلادی بود که در قهرمانی تیم ملی کشورش در آن جام و در جام یورو 2000 نقش محوری ایفا کرد. 
تیم ملی فوتبال فرانسه به دنبال شکست 2 بر صفر خود در مقابل تیم مکزیک اکنون با 3 امتیاز اختلاف پشت سر اروگوئه و مکزیک در گروه یک رقابت های جام جهانی 2010 قرار گرفته است. 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد